Servicevilkår
Når du bestiller varer via nicolaibergmann.dk, indgår du en aftale med Nicolai Bergmann ApS, CVR-nr. 32142664.
Handelsbetingelserne er gældende ved bestilling af varer via hjemmesiden, og er ikke gældende ved køb vores fysisk butik.
Betaling
Nicolaibergmann.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron,Mastercard og JCB.
Alle beløb er i DKK og inklusive moms. Din bestilling er gennemført, når din betaling er godkendt. Du modtager en ordrebekræftelse på mail. Vi reserverer købesummen på dit kort, når du har gennemført din ordre. Pengene bliver først hævet, når varerne er leveret. Vi tager forbehold for skrive- og tastefejl ved de angivne priser på hjemmesiden.
Levering
Nicolaibergmann.dk sender ordre afsted på alle hverdage, hvis ordren er modtaget inden kl. 12.00. Levering sker normalt inden for 1-3 hverdage.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet. De præserverede blomster må ikke blive vandet, og støv kan blive børstet af med en tør klud. Nicolaibergmann.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang ved reklamationer. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Ved reklamationer og evt. returnering rettes henvendelse til:
Nicolai Bergmann Flowers & Design
Vingårdstræde 18
1070 København
Tlf: 26710609
Fortrydelsesret
Der er 14 dages fortrydelsesret på varer købt i vores webshop i overensstemmelse med forbrugeraftaleloven. Det gælder dog ikke for varer fremstillet efter dine specifikationer eller friske blomster (jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 3 og 4).
Fortrydelsesfristen på 14 dage regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Hvis du vil udnytte fortrydelsesretten, skal vi have besked senest 14 efter levering af ordren. Du kan benytte standardfortrydelsesformularen eller give besked pr. mail på onlineshop.dk@nicolaibergmann.com. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du behøver ikke begrunde, hvorfor du fortryder.
Du kan ikke fortryde en ordre ved ikke at hente en pakke eller undlade at modtage en pakke.
Du skal sende eller aflevere varen til Nicolai Bergmann uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dato, hvor du givet os besked på, at du vil gøre brug af fortrydelsesretten.
Vores adresse er:
Nicolai Bergmann Flowers & Design
Vingårdstræde 18
1070 København
Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller sendt pr. efterkrav.
Vingårdstræde 18
1070 København
Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller sendt pr. efterkrav.
Du skal sørge for, at varen er pakket forsvarligt ind. Ved blomsteræskerne skal den originale æske/emballage også sendes retur.
Vi refunderer købesummen inklusive leveringsomkostninger, forudsat varen er i samme stand som ved levering. Refunderingen bliver foretaget senest 14 dage efter, vi har modtaget varen. Refunderingen sker til det samme kreditkort, som er blevet anvendt ved købet.
Varens stand, når du fortryder et køb
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du må ikke tage blomster ud af dekorationen eller boksen, prøve at omrokere blomsterne, røre ved eller stikke fingre ned i blomsterne.
Hvis varen er prøvet at blive omrokeret, sat fingre i eller lignende som beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Klagemuligheder
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Center for Klageløsning Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes
Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail
adresse: onlineshop.dk@nicolaibergmann.com
Lovvalg og værneting
Tvister vedrørende levering af varer nicolaibergmann.dk afgøres efter dansk ret og med værneting ved Københavns Byret.